Farväl

Allmänt / Permalink / 0
Idag är dagen kommen. Dagen jag visste skulle komma, men man kan visst aldrig vara helt beredd. Regn och åska.. 
Det är så mycket tankar som surrar i huvudet. Inte en minut går utan att jag tänker på det. Samtidigt som jag vet att detta kanske är den bästa lösningen skriker mitt hjärta "stop, du vill inte det här egentligen".
Jag känner redan mig helt tom... Ett svart hål som bara växer och växer, och som aldrig kommer kunna ersättas med någonting eller någon annan. Ångesten tar över. Sömnlösa nätter och dålig aptit. Jag sviker dig, alla som under åren har stöttat mig, mamma, pappa, Lilotte, Party. Det gör så ont. 
Allra ondast gör just att jag sviker. Jag sviker dig, min finaste. Du har ingeting att säga till om. Du är så ovetande ståendes i din box och tuggar ditt hö. Du tittar på mig med en blick som skär i hjärtat. Alla andra vet, utom du. Att det är sista natten i ditt hem, tillsammans med din bästavän bedvid dig. 
Oron för vart du hamnar är så stor. Att överlämna det dyrbaraste man har till andras händer är inte lätt. Jag hoppas din nya matte kommer ta så väl hand om dig. Ryckta dig, ge dig vatten när det är varmt, lägga täcke på din rygg när det är kallt. Värma ditt kalla bett på vinter, skydda dig från alla elaka insekter på sommaren. Hålla dina hovar fina, klippa din päls. Vara varsam med spöt och ha mjuka och fina händer. Låta dig springa fritt i stora sommarhagar och få möjlighet att skaffa nya fyrbenta vänner. 
Ersätta den kärlek jag gett dig, varje dag. Låt mig få veta att du kommer ha det bra. Det betyder så mycket! 

Tack för alla fina år och stunder du gett mig. Den bästa tiden har jag delat med dig. Alla fina minnen ligger som på ett sparat USB i mitt huvud. Tack för alla timmar du har burit mig på din rygg. Alla skratt du gett mig. Alla värdefulla kramar och pussar du stått ut med. Att du stärkt mitt självförtroende. Stärkt mig som person. Jag är så evigt tacksam för att du varit min, bara min.
Men nu är det dags att släppa taget. Låta dig skina som den finaste diamant i någon annans ögon. Vara deras prins. Ingen kommer vara lyckligare än dina nya ägare. 
Tårarna faller. Precis som de gjort de senare dagarna. De slutar aldrig rinna och kommer inte göra på många dagar heller.  Det är dags att säga farväl... Farväl till det jobbigaste beslutet under min tid på jorden...

Till den bästa jag vet. Snälla, hata mig inte. 
Jag älskar dig så
Till top